26 november 2009

Och så kom kvällen.

Och så har denna dagen gått med. Har varit full rulle hela dagen känns det som men det är bara skönt. Efter stora protester (Jolin ville absolut INTE till någon öppna förskola idag) så var vi på öppna förskolan en stund på em. Var inte katastrofalt mycket folk idag så det var rätt lugnt. På vägen hem ringde telefonen och Svärföräldrarna ville komma över på lite kaffe. Nemas problemas. Trevligt med lite besök när man för en gångs skull städat. Svärmor (svärfar sa bestämt att det är svärmor som handlat) hade köpt fina tomtar som ska sitta på fönstren i barnens rum. Dom fick varsin och det är första julpyntet om man bortser från pepparkakshuset vi gjort. Blev lite juligt även om julkänslan inte har infunnit sig alls. Så tack igen svärisar!

Jag har insett att det är god tid att byta till vinterdäck snart. Blir ju olagligt på tisdag att åka utan. Så det är imorgon eller på måndag som gäller. Vi ska till Perstorp på måndag så imorgon är eg enda dagen. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas med barnen och allt men det löser sig på något vis. Kommer iaf inte göra det själv, det är jag för lat för. Tycker det är värt dom pengarna det kostar att slippa. Inte för att ekonomin är den hetaste just nu men jag unnar mig ett däckbyte iaf. Eg behöver jag nog nya däck för det var inte många dobbar kvar på dom jag har. Jaja vi får se.

Nu tänkte jag slå mig ner och läsa lite i "Svampkungens son", tv:n är upptagen med "So you think you can dance" och det vill inte jag kika på iaf. Trevlig kväll!

Inga kommentarer: