29 november 2010

Och kvällen kom..

Idag har jag haft en trevlig dag med barnen. Vi gick till pulkabacken och lyckades åka fyra åk innan Jack ramlade och blev ledsen och ville ha sin napp som jag inte hade med mig. Dessutom vägrade han att ha på sig vantar så det var bara att traska hem. Dock blåste det och snöade som aldrig förr så det var inte så skönt ute. När Jack tog sin middagslur så passade Jolin och jag på att spela lite spel. Känns lite pinsamt att förlora i lotto mot en 5-åring men hon är riktigt duktig på det. Ibland så låtsas man att man inte vet var paret ligger men ibland har jag ingen koll alls. :) Vi hann med att spela nått mer spel och lägga ett stort pussel innan Jack vaknade igen.

Jag drog med mig barnen i pulkorna till affären för att handla sånt som behövs. Jag köpte en "prova-på"-sats med glögg där det fanns fyra olika smaker. Vi testade den med choklad och mocca-smak. Den var faktiskt inte helt oäven fast det blev lite sliskigt när den blev kall.

Nu börjar ögonlocken att hänga på mig så det är bäst att slänga sig i säng. Imorgon blir det dagis för barnen och jag har möte på jobbet. Måste verkligen ta tag i det här med vinterdäck på bilen, blir ju olagligt på onsdag.

God natt!

Inga kommentarer: