22 mars 2011

Dagens wakeup call!

Jolin kommer inrusande i sovrummet där jag sover och säger uppspelt:
-Pappa. kom ut till köket, fort!
-Öh, va?! *gäsp*
-Kom ut i köket, kom ut i köket!
-*gäsp* Vad vill du att jag ska göra i köket?
-Kom nu då!
Stapplar vingligt ut i köket utan att ens ta på mig glasögonen för jag trodde det var något viktigt men då skulle jag stryka Jolins pärlplatta! Fast det är klart, vissa saker är viktigare än andra för vissa :)

Idag är jag ledig iaf! Riktigt skönt är det. Solen är på ett strålande humör så jag hoppas att lärkorna sjunger när vi går till dagis. Till dagis ja. Eftersom jag är ledig från jobbet så frågade jag på dagis igår om det är ok ifall barnen är på dagis fast jag är ledig. Har haft lite andra erfarenheter från Perstorp så jag trodde dom skulle säga nej. Men det var inga problem alls! "-Vi vill ju ha barnen här och så är det ju bra för dom med kontinuitet." Hur bra känns inte det då?! Nu är det ju inte så att jag inte vill ha barnen hemma men det är för deras skulle som jag vill ha dom på dagis. Så hade det inte varit i Perstorp (eller på andra ställen för den delen), då hade man varit tvungen att ha dom hemma. Ännu en anledning att gilla Lund :)

Nu börjar det dra ihop sig att gå till dagis. Njut av dagen!

Inga kommentarer: