14 juni 2010

Sådärja.

Om man ändrar i designen blir det kanske roligt att börja blogga lite igen. Eller? Har velat lite fram och tillbaka om jag verkligen ska fortsätta blogga för jag känner att det inte ger mig något direkt. Men samtidigt är det ett bra sätt att uppdatera folk runtomkring vad som händer i våra liv så vi får se hur det blir.

Idag är det ledigt dag för min del, SKÖNT. Tycker jag mest jobbat hela tiden den senaste tiden fast det nog inte är så egentligen. Går lite knackigt på nya jobbet, har inte bestämt mig om jag trivs eller inte. Ibland känns det som jag inte alls vill vara där och ibland känns det helt ok. Det är väldigt rörigt bland personalen och det smittar såklart av sig på brukarna. Men jag ska ge det en ärlig chans iaf så får vi se var det bär hän. Jobbar bara denna veckan sen blir det semester. Det ser jag fram emot riktigt mycket, få umgås med familjen och bara ta dagen som den kommer. De enda planerna vi har är att åka hem till Västerås och hänga där i krokarna. Lillasyster har en bebbe i magen som vill titta ut rätt snart så den vill vi såklart åka och titta på. Har lovat bort våran vagn till henne med så den måste fraktas upp med. Hade varit trevligt att lyckas sammanstråla med hjärtemamman på nått vis, lyckas ju aldrig bli av när vi väl är i Västerås. Men i år måste vi ses eller vad säger du? :)

Balkongen har fått sig ett upplyft så nu är det lite roligare att sitta där. Dock saknas det någon bra möbel att sitta i men vi får hålla utkik på någon loppis om vi hittar något. Det är ju snyggt med fejkrotting men det kostar alldeles för mycket att köpa. Nån sunkig soffa kanske eller nått.

Nu vankas det frukost och sen får vi se vad som händer. Jag är ledig iaf och det är huvudsaken.

Inga kommentarer: