03 september 2010

Fredag och ledig!

Jajjamen! Barnen är på dagis några timmar så jag är helt själv hemma. Blir säkert att jag häckar här mest hela tiden men så är det.

Vi har ju skaffat oss en inneboende för vi tänkte att det är så många studenter som är utan boende plus att det kan ge lite extra klirr i kassan. Så nu bor det en amerikansk student hos oss. Det går riktigt bra faktiskt. Det tar ett tag innan man kommer in i att prata engelska men det är ett bra sätt att träna. Han är jättetrevlig och barnen verkar tycka det är ok att han bor här med. Är tänkt att han ska bo här fram till December men vi får se vad som händer. Han sköter ju sig själv rätt mycket så det känns inte betungande, än iaf :)

Helgen ska spenderas på jobbet, så tradigt att jobba varannan helg men det är bara att gilla läget.

Igår var jag och barnen och fikade på Coffee Break inne i stan. Nu är jag kanske lite partisk för att S:s pojkvän jobbar där men jag måste nog säga att deras mocha var godare än Espresso House. Så har ni vägarna förbi Lund så kika in där :)

Nu ska jag fortsätta att göra ingenting. Det är rätt så skönt faktiskt. Ha mycket fredagsmys ikväll nu, det är ni värda!

2 kommentarer:

Stefan sa...

Har de kokekaffe där? På fat? :-)

Patrik sa...

Dom har vanligt kaffe ja, tror jag :P