30 augusti 2010

Oooops.

Oj nu blev det ett litet uppehåll igen men jag har inte haft någon vidare lust att skriva nått så det får vara som det är. Måndag idag igen och det betyder jobb för min del. Dock till kvällen då dagis har stängt idag för utbildning och jag fick byta tur. Svärfar kommer och är med barnen en stund innan T kommer hem. Det gillar vi!

I lördags var tanken att åka till Folkets Park i Malmö (Nä, vi är väl aldrig där? ;) ) men självklart började det regna så vi började rensa bland barnens vinterkläder och kom på att det saknas lite. Saknas det lite så är det Ullared man åker till och självklart gjorde vi det. Det blev inte så många timmar där men barnen skötte sig jättebra. Alltid inställd på att det ska bli katastrof så blir man glatt överraskad sen.

Gårdagen bjöd på lite obligatorisk städning. Det tar sin lilla tid att städa 134kvm och ändå blev vi inte helt klara. På em tog vi oss till Tirups Örtagård. Var ett mysigt ställe med mycket att titta på och det var väldigt tyst och lugnt där. Cafét dom hade gick inte av för hackor heller men det var mycket folk och lite personal så det tog lite tid att få fikan. Men vi hade ingen tid att passa så det var lugnt. Dit ska jag nog försöka åka med mina brukare på jobbet, tror dom skulle uppskatta det.

Idag kommer TT för att hämta våran bil. Vi har hittat en annan som vi ska hämta imorgon. Det ska bli skönt att få en annan bil, även om jag har varit nöjd med V70:n. Kommer bli en Audi istället men det blir nog bara bra.

Nu vill barnen ha lite frukost och det ska dom väl få.

Jack hittade en katt som han ville klappa men katten var inte så intresserad :)

Jolin var glad, tills kakorna kom som hon inte gillade.

Jack i klättrartagen.

Jolin åt upp mormors grädde. Titta så sur hon blev! ;)

2 kommentarer:

Kaffe och Mazarin sa...

jaså ni hittade oxå till tirup....:)mysigt ställe!

Stefan sa...

Med höst och rusk-kläder så kan jag tipsa om besök på Fulltofta naturcenter, det ligger mellan Höör och Hörby, väl värt en dagstur.

Gissa vem som varit med och byggt upp det stället :-)