18 februari 2010

Full rulle.


Vilken dag det har varit. För första gången på jag vet inte hur länge så har jag gjort allt dom jag har planerat att göra för dagen, plus mer. Blev en snabb sväng till biblioteket för att lämna filmer. Vidare till mitt jobb och lämna en skiva plus visa upp barnen lite. Det är så roligt att se dom gamlas reaktion när dom får se små barn. Så det är värt att åka dit bara för det. Hem och laga mat och lägga Jack sen. Jag började läsa något kapitel i "Snabba cash" när jag låg i soffan men jag la ner boken på bröstet och somnade gott på soffan. Jolin stoppade om mig med en nerkissad men torr handduk och en nalle. Det är kärlek det :) Vaknade efter någon timme rätt snurrig i skallen men ändå nöjd och utvilad. Upp och baka lite chokladbollar till fikat hos svärfar. Jack vaknar och vi åker hem till svärfar som blir glad över lite besök. Barnen gillar att vara där, dock är det tråkigt att Jolin alltid vill titta på tv när hon är där. Har ju tv hemma lixom. Snökaos utbryter utanför så det var bara att åka hem och äta och sen lägga barnen. T intog soffan och stora tv:n med OS och jag intog skärmen med massa avsnitt "How I met your mother". Blev dock en powerwalk till Willys för att handla lite snarre med. Så jag är rätt nöjd över min dag.

Framöver står det jobb fre-sön sen kommer jag bara jobba torsdag nästa vecka. T har ju sportlov så det ska bli trevligt att umgås lite hela familjen. Känns som det var ett tag sen. Kanske man kan se fram emot en sovmorgon med?

Sen tycker jag att "Anonym" som kommenterade förra inlägget ska stå på sig. Jag förstår att ni måste ha det tufft men det behövs verkligen manliga förskolelärare. Vet dock inte hur man ska kunna få bort "stämpeln" som ni lätt får. Helt i onödan.

Nu ska det nannas.

Inga kommentarer: