10 februari 2010

Ska bara...


Jag satte mig någongång på eftermiddagen för att skriva lite men det kom något i vägen. Inte helt ovanligt när man är småbarnsförälder. Har haft en ok dag med barnen. Var en sväng förbi jobbet för att hämta lite saker som skulle lämnas till biblioteket. Barnen var rätt poppis bland dom gamla och det är ju kul. Åkte och handlade där det uppstod smärre utbrott på båda barnen vid kassan. Man känner verkligen blickarna på sig när dom skriker. Man känner sig som en jättedålig förälder som inte kan lugna ner dom. Men när dom inte får som dom vill så går det som det går och oftast är det otröstligt. Lyckades iaf ta oss hem och sen lugnade det ner sig. Försökte få Jolin att plocka upp lite på sitt rum men det var helt hopplöst. Jag vet inte vad man ska göra för att gå lite hjälp. Mitt tålamod tröt efter allt tjatande så jag plockade ner det mesta av hennes saker i en svart sopsäck och plockade undan den. Var inte alls poppis men det blev iaf fint på golvet. Jack har inte varit sämre han. Han har haft ner massa jord i soffan inte bara en gång utan två gånger idag. Inte så lätt att säga till honom när han inte förstår. Dom är verkligen i bra åldrar nu. En som inte förstår när man säger ifrån och en som förstår men bryr sig inte vad man säger. Rätt hopplöst läge.

Efter barnen somnat så åkte jag en sväng till biblioteket ensam. Det var väldigt skönt att komma hemifrån ensam en stund. Behövs samlas krafter så man orkar morgondagen. Jag blir alltid så sugen att läsa böcker när jag är på biblioteket. Tyvärr vet jag att jag aldrig kommer läsa någon bok om jag skulle låna hem någon. Önskar att jag kunde sätta mig med en god bok men jag har svårt att koppla av när jag väl sätter mig. Alltid något annat som lockar istället. Som nu tex lockar tv:n lite. God kväll!

Inga kommentarer: