17 januari 2011

Måndag igen.

Denna helgen har ju bara rasat förbi. I lördags tog vi tåget till Kristianstad för att vara lite kulturella och gå på museum. På Regionmuseet hade dom en Elsa Beskow-utställning. Eftersom det var gratis inträde så drog jag med familjen dit. T var lite skeptisk i början men det gick över sen. Barnen tyckte det var riktigt kul att springa bland svampar och annat konstigt. Blev en liten trevlig utflykt faktiskt. På kvällen blev jag inbeordrad på jobbet så det behöver vi inte nämna så mycket om :)

Söndagen bjöd på IKEA-besök. Känns som vi åker dit varje söndag jag är ledig men det stämmer säkert inte alls :) Resten av dagen bjöd bara på skönt häng med familjen.

Idag har jag jobbat hela dagen så jag är rätt trött nu. Det är handboll på tv så det ska man kanske glo på. Är ändå Sverige som spelar så då får man väl titta. Jag spelade handboll ett tag på den gamla goda tiden men jag var inte speciellt duktig eller intresserad så den karriären blev inte långvarig.

Har bokat in två nätter på pensionat i närheten av Astrid lindgren värld i början av Juni. Det ska bli riktigt trevligt faktiskt. Tror barnen och jag kommer gilla det som bara den. Har varit där en gång tidigare men då var Jolin så liten plus att vi inte hann se allting. Nu ska det göras på riktigt och i hela två dagar. Men det blir ett annat äventyr det. :)

Inga kommentarer: