25 januari 2011

Tisdag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.

Idag är jag ledig på riktigt! Inga planer, inga måsten. (Ok, det behövs dammsugas och jadda jadda) Har funderingar på att ta med barnen ner till biblioteket. Var ett tag sen vi var där nere. Tycker det är riktigt trevligt att strosa runt där lite och så tycker jag det är bra att barnen blir intresserade av böcker. Kanske kan bli en fika på Coffe Break, eller så blir det inte det. Det spelar ingen roll, för jag har inga måsten idag!

Jag tittade på I rymden finns inga känslor igår och det var ganska bra men inte så bra som jag hoppats på. Tycker nog att Himlen är oskyldigt blå var bättre, om man nu ska jämföra dom filmerna. Dock spelar Bill Skarsgård bra i båda så det ska bli intressant och se vad han kommer göra i framtiden.

Igår var jag och T på information till vad som kommer bli Jolins förskoleklass i Augusti. Tyckte det kändes väldigt vuxet att gå på ett sånt möte. Tänk vilken press man har på sig att välja rätt skola till henne. Tänk om det blir katastrof och att hon inte alls vill gå där. Så tror jag dock inte blir fallet men man vet aldrig. Skolan ligger iaf väldigt nära och hon äter i skolans matsal redan nu så jag tror att det kommer gå bra.

Eftersom jag börjar bli gubbe (tycker jag själv iaf) så måste man börja lyssna på "gubbmusik" så jag försöker börja gilla Bruce Springsteen och det går skapligt faktiskt. Dock tror jag att jag gillar hans tidiga saker. Gillar iaf denna:



Nu ska det kläs på kläder och så får vi se vad dagen bjuder på.

1 kommentar:

Kaffe och Mazarin sa...

Skönt att bara ta dagen som den kommer!!!! Gå på bibblan med barnen kan ju vara jättemysigt. :)
Ha en skön slappedag!