05 maj 2010

Ledig!

Det känns riktigt skönt att inte behöva ta sig till jobbet idag. 6 dagar i sträck är rätt mastigt.
Idag ska jag hälsa på mitt nya jobb och kolla runt i lokalerna. Jag kommer ha pinsamt nära till jobbet men det känns bara skönt. Tar bara några minuter att cykla dit och inga backar! Nära dagis med så det kommer inte bli några större problem, hoppas jag. Verkar lösa sig med min semester också så framtiden ser ljus ut. Bara hoppas man trivs med jobb och nya arbetskamrater. Eftersom jag ska iväg så ska barnen vara på dagis en stund idag. Jolin tjatar var 10:e minut om när vi ska gå dit så jag tror inte hon är ledsen för att hon ska gå dit. Jack hänger väl bara på. Skönt att få lite ledigt iaf, kommer inte göra så mycket vettigt idag.

Jag bakade förresten bajsbollar igår och dom blev riktigt smaskiga. Så prova ni med, garanterad succé :)

3 kommentarer:

Stefan sa...

Trevligt att du gillade bajsbollarna, visst är de försvinnande goda. Min kära hustru hade detta recept med sig, och de är nog en av de absolut godaste kakorna jag ätit.

Finns det några bollar kvar, eller har alla gått åt? :-)

Gillade du t-tröjan jag hade på mig då?

Patrik sa...

Frugan räknar poäng så det blir ju mest jag och barnen som äter dom. Men dom ska bli lite platta och se ut som bajshögar typ? :) Den var riktigt fin, eget tryck? Glömmer aldrig "Women are evil" :D

Stefan sa...

Ahhh.. den gamla goda tiden då man åt prickar istället för mat.

Tröjan är egendesignad, men tryckt av ett proffs, lite smånöjd är jag allt.

Bollarna sjunker ihop något lite när de står i ugnen, men de skall i princip vara runda med platt botten. Det är ljuv musik som uppstår mellan smööör och socker :-) Gött som attans!