28 maj 2010

Vanilla Coke is the new black.


Kan inte förstå varför dom slutade med Vanilla Coke, är ju riktigt smaskigt. Tur att det finns bra affärer som importerar från USA.

Fredag idag och det står jobb på schemat fram till måndag. Det blir dom sista dagarna på mitt gamla jobb innan jag byter till det nya. Jag skulle ju ha varit på nya i tisdags men när jag väl kom dit så tittar dom lite frågande på mig och undrar om jag verkligen skulle vara där idag. Enligt chefen som jag pratade med dagen innan så skulle jag det. Ringde chefen men fick inte svar så jag ryckte på axlarna och cyklade hem igen. Efter en stund ringer chefen upp och hon konstaterar att jag visst skulle ha varit där. Bra början på nya jobbet. :) Har sen varit där två kvällar och jag tror det kommer landa i att det blir bra. Är helt annat än det jag jobbar med nu och en del saker är bättre och en del sämre. Men man kan inte få allt här i livet.

Jolin ska på kalas imorgon hos sin dagiskompis så vi var nere på stan och handlade present. Precis när vi steg ut på gatan så började det regna men det droppade bara lite så vi klarade oss rätt bra. Gick i många affärer innan vi hittade vad vi skulle ha och sen började barnen tröttna på stan så det var bara att åka hem igen. Det känns lite tråkigt att man inte kan åka ner på stan själv med barnen utan att det slutar i kaos. Eller så är det kaos när man väl är nere på stan. Jack vill gärna gå och känna på glasskålar och dylikt så man får bara ränna efter honom. Svårt att titta på det man ska ha själv. Men det kommer väl bli bättre med tiden.

Hoppas ni får en trevlig fredagkväll och helg.

Inga kommentarer: