10 maj 2010

Swoosh!


Så fort gick helgen ungefär. Det är kanske så när man är ledig. Helgen har varit mycket trevligt med oväntade besök och mycket annat. TTiger med sambo kom en sväng i lördags och vi har nog inte setts sen han hjälpte till att flytta in här. Typ November då. Även om det bara var en kortis dom var här så var det riktigt trevligt. Måste försöka få tummen ur och åka och hälsa på honom med. Det tråkiga är att det är så mycket som måste klaffa så det där med spontanitet är bara att glömma.
Söndagen bjöd på ett barnfritt besök på IKEA. Var skönt att vara utan barnen en stund och bara kunna rikta in sig på vad vi var ute efter. Hann med ett besök på Ilva där också Espresso House ligger. Blev en Is Chai och sen titta på fina saker. Dom har så mycket fint på Ilva men det kostar därefter med. Blev dock två sparbössor som barnen fick. Söndagseftermiddagen blev det oväntat besök av Fru Jepps. Hon kom med goda munkar så det blev mycket skitsnack och kaffe. Kvällen avslutades med "The Pacific" och se i säng i lagom tid.

Idag bjuds det på jobb igen. Har dock inte så många arbetspass kvar så det känns lite blandat när man är där. Ska faktiskt bli rätt skönt att byta, sammtidigt som jag trivs väldigt bra.
På torsdag tar jag och Jolin tåget till Västerås. Min lillasyster blir 30 år snart så det ska firas med fest. Var längesen jag var hemma så det är väl på tiden med. Har några dagar på oss att umgås med familjen så det ska bli skönt. Dock är det första gången som vi delar på barnen så länge men jag tror det ska gå bra ändå.
Nu ska jag värma på min korv bruna bönor och sen fixa lite mer hemma innan barnen ska hämtas på dagis igen. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: