05 augusti 2010

Ojdå!

Hujedamig vad dagarna går och jag har känt många gånger att jag är sugen på att blogga men när det väl kommer till kritan så orkar jag inte. Men sånt är livet.

I Tisdags var jag på ett annat ställe och gick bredvid. Det gick bra faktiskt och var nästan raka motsatsen mot vad jag jobbar med nu. Det kändes nästan som att jag hade glömt bort hur man pratar med en "boende" när jag nu inte gör det så ofta på mitt nuvarande jobb. Men det var riktigt trevligt iaf och dom har ringt mig flera gånger och vill att jag ska jobba men jag har ju mitt nuvarande också så det blir lite klurigt. Hursomhelst så ska jag jobba helt själv imorgon på "nya" och det ser jag fram emot. Dock verkar dom inte ha någon tjänst ledig utan behöver vikarier mest och det är jag inte så intresserad av eg så vi får se hur det blir med allt. Tänkte fortfarande höra av mig till mitt förra jobb och se hur det ser ut där. Antagligen finns det väl inget men det skadar väl inte att visa att man är intresserad iaf.

Idag är min enda lediga dag denna veckan så min tanke var att ta det lite lugnt men så blev jag så himla sugen på att baka så jag rörde ihop jordnötskakor, banana fudge cupcakes och avrundade med lite kavring som fick hackade valnötter och torkade aprikoser i sig. Så nu finns det fikabröd om nu någon kommer på besök. :) Var en sväng till IKEA med för att köpa nytt skoställt men självklart var det slut i den färgen vi ville ha. Det är inte första gången man åker dit för en speciell sak och den är slut. Riktigt störigt! Planen var också att lämna in Jolin på "leklandet" dom har men så var det fullt så det var kö att lämna sina barn där. Så det blev en ny diskborste och några nya handdukar innan vi åkte hem, nått måste man släpa hem iaf.

Nu skriker sängen på mig så det är väl bäst att lyda. Fast jag är inte ledsen för det. :)

Inga kommentarer: