14 april 2010

Fått en del gjort.

Har fått en del gjort idag och det känns bra. Däcken på bilen är bytta, dock gjorde jag inte det själv och det var riktigt skönt att bara sitta och titta på. Dock kändes det nästan som jag var på ett rejv för det var ett jävla dunka dunka i bilhallen. Känner mig alltid lite illa till mods när jag är på en verkstad eller däckfirma för jag är så himla ointresserad av bilar och bildelar. Bilen har fyra hjul och jag har en Volvo, det räcker för mig. Känns mig alltid dum när dom frågar om något som jag inte har någon aning om. Varför är det så att män automatiskt alltid ska kunna allt om bilar och däck? Nåja, nu är dom bytta iaf. Dock var framdäcken rätt slitna men lagliga så jag struntar ett tag i att byta dom. Han sa att dom skulle hålla 1-2v men jag tycker det är konstigt att däck slits 4mm på 1-2v. Beror väl kanske på hur man kör. Sedan har jag varit hos hyresvärden och fyllt i en lapp om inglasning av balkongen. Dock visste han inte när det skulle bli men jag hoppas på innan semestern iaf, hade varit riktigt skönt. Maten står och kokar på spisen och sen ska jag "försöka" plocka undan lite innan det är dags för dagens pass på jobbet. Så det har varit en riktig heldag och det är rätt skönt att ha det så ibland.


Så ser det ut från vår balkong för drygt 10 minuter sen. Solen skiner och allt blommar och har sig.


Jolin har börjat hårdträna till Mora Träsk.

Jack fikar chokladboll. Dock skulle det inte vara något kokos på hans så det kallas väl negerboll då!

3 kommentarer:

Wannabe sa...

man skulle väl snarare kunna säga att han fikade chokladbol och ni andra fikade kokosbollar? om man nu inte promt måste säga negerboll....

Stefan sa...

Men Patrik, får man verkligen säga N*gerboll?? :-)

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Jag hatar också att alla tror att man tycker om bilar och är tekniskt lagd... Jag vore glad om jag åtminstone hade en tumme mitt i handen, för jag är fan helt utan dem :)