26 april 2010

Trött efter en bra dag.

Idag har det varit en ovanligt bra dag. Oftast brukar det alltid vara något tjafs eller bråk som gör att man tappar energin men inte idag. Åkte rätt tidigt och handlade lite och var hemma igen i skaplig tid. Solen sken så det var bara att packa mellisväskan och åka ner till Stadsparken. Lekplatsen där är riktigt bra och idag var det rätt lite folk där. Allt flöt på bra och inga sura miner. Bara åka hem sen och fixa mat (McD för barnen varit så duktiga idag) och sen lägga Jack som slocknade rätt omgående. Kände att jag hade jättemycket ork kvar till att baka lite. Har varit sugen ett tag på att baka kavring så jag slängde ihop degen och sen in i ugnen. Fortfarande gott om ork kvar så jag slängde ihop en deg till Stompa och gräddade av dom efter hand. Dom blev jättegoda, snarlik smak som på kavring fast i tunnbrödsform. Efter det kände jag mig rätt nöjd och väckte Jack som sovit länge. Sen har det mest småpysslats lite (typ städa undan efter allt bakande, diska, tvätta) och bara tagit det lugnt. Nu är det Bumbibjörnarna på tv:n och sen är det nog dags att nanna barnen. Känns som jag skulle kunna lägga mig jag med men jag får försöka hålla mig vaken lite till. Jag är iaf väldigt nöjd med denne dagen, hoppas att morgondagen blir lika bra.

Stadsparken. Synd att det inte finns doftkort för det luktade jättegott.

Jack i grävartagen.

Jack var inte helt nöjd att pappa inte puttade på gungan.

Första gången Jolin vågade åka den här kanan själv! En stor dag i Jolins liv :)

Så maffig var den. Svårt att fånga hela på bild genom gallret.

3 kommentarer:

Stefan sa...

Stompa, sånna skall jag prova att bygga till helgen, det såg gott ut!

Fick du bra spänst på kavringen?

Patrik sa...

Dom ville hoppa över formen men dom klarade sig. Ska provsmaka nu till frukosten. Stompa var riktigt gott men tog lite tid att göra men det var det värt. Lycka till :)

Therése sa...

Den där hatten är en grymt ful nödlösning. Tror vi får shoppa nåt nytt snart!