29 juli 2010

Torsdag.

Det är sjukt vad dagarna går. Fast på ett sätt är det skönt med för då är jag snart ledig igen. Nu har jag bestämt mig att jag ska byta jobb så nu gäller det att hitta något som jag kan byta till. Tror det kommer lösa sig rätt snart (hoppas jag). Var och hämtade mina saker på gamla jobbet igår och då kände jag att jag saknade det en del. Men men, vi får se hur allt löser sig.

Idag är T ute på galej. Hon skulle ha träffat lite kompisar och ätit förra sommaren men då var det visst någon som sa ja till att jobba utan att kolla om det gick bra. Inte så poppis med andra ord. När nu jag ville på Helsingborgsfestivalen och se Hoffmaestro så vad hon rätt snabb att säga att det var hennes tur att gå ut. Och det hade hon alldeles rätt i. Men imorgon ska vi ut på konsert tillsammans! Var ett bra tag sen vi gjorde något tillsammans utan barnen (hm, måste varit när jag överaskade T med att fixa barnvakt så vi kunde gå ut och äta) så det ska bli trevligt. Jag vann två biljetter till "Parksommar" i Folkets Park i Malmö. Det är massa hårdrocksband som spelar så det är väl eg inget vi vill se men vi får umgås så det ska bli kul. Gratis är gott med. Tack S igen för att du sitter barnvakt, guld värt!

Nu börjar det dra ihop sig till att lägga barnen. Jack har blivit stora pojken nu och somnar i sin säng själv. Ibland kan det hända att han kommer upp några gånger men det är bara att lägga honom i sängen igen och till slut somnar han. Riktigt skönt!

Inga kommentarer: