01 juli 2010

En dags vila?

Mulet och lite svalare idag och det känns bra för jag tänkte ändå ta det lugnt idag. Då slipper man få dåligt samvete för man inte är ute i solen. Har ändå hunnit varit en sväng och handla och håll i er nu, TVÄTTAT BILEN! Dom som känner mig vet att det inte händer speciellt ofta och om jag inte minns helt fel så tvättade jag bilen sist förra sommaren när vi var uppe. Bara ett år sen så jag tyckte det var dags nu. :)

Igår blev det Parken Zoo i Eskilstuna med kusinerna. Även om dom är rätt stora och klarar sig själva så har man ändå ansvar för dom. Var m.a.o rätt trött när vi kom hem fast det var jag inte ensam om att vara. Jack åkte sin första karusell i livet och gillade det mycket. Ska bli spännande sen när barnen vill till Liseberg och åka allt. Jag kan ställa upp på att åka flume-ride men sen är det stopp. Kanske berg & dalbana men inget som snurrar. Minns när man var liten och kunde åka allt. Nu när man är gammal och skrutten så pallar man inte mycket.
Det var ingen fotboll igår så det kändes väldigt konstigt att sitta och titta på lyxfällan istället. Och jag som inte ens gillar att titta på fotboll. Dock har jag läst också men det är lätt att fastna framför fotbollen iaf. Ungefär som man fastnar framför Glamour eller nån kass såpa :)

Nu tänkte jag slå mig ner i soffan med en kopp kaffe och läsa lite. Hade varit skönt att vila en stund men jag vet att Jolin ändå vill ha hjälp med något snart så det är ingen idé.

Läste också om en glassbar som öppnat i Västerås där man först får välja en glassmak, sen ett tillbehör (kladdkaka, kanelbulle, turkisk peppar, djungelvrål, you name it!) och sen någon sås till och sen bakar dom ihop det till en glass. Låter för bra för att vara sant och som glassälskare jag är så måste jag dit :)

Inga kommentarer: