03 mars 2010

Drar på det in i det sista.


Sån är jag när det gäller mycket. "Men det kan jag göra sen det hinner jag, jag ska bara...." och sen blir det "oj är klockan SÅ mycket, då hann jag ju inte det jag skulle göra idag. Kan jag göra imorgon istället". Lite så är det idag iaf. Och alla andra dagar om jag ska vara ärlig. Vet inte riktigt hur jag ska råda bot på det? Antagligen göra det som är "jobbigt" först så man får göra det där "roliga" sen. Är det inte så man uppfostrar barnen? "Plockar du inte undan så får du inte titta på bollibompa!" Inte säger man "Men kom och titta på bollibompa nu så kan du plocka undan imorgon." Inte så konstigt att det ser ut som det gör hemma antar jag.

Idag skiner solen och man fick riktiga vårvibbar när jag gick hem från dagis. Var nästan så jag tog en promenad i solen för det var så skönt ute. Men bara nästan, hade ju en del att fixa med hemma ;)

Bäst att sätta fart lite så blir väl inte frugan helt galen när hon kommer hem. Ha en trevlig kväll alla, själv spenderar jag den på jobbet. Yey!


1 kommentar:

Wannabe sa...

ingen kommentar på det.