24 mars 2010

Jag börjar förstå.


Jag börjar förstå varför folk skaffar hus när dom har barn. Tänk va smidigt att bara kunna öppna dörren till baksidan och släppa ut barnen. Leksaker, gungor och sandlåda finns där så det är inga problem för dom att leka. Nu när man bor i lägenhet ska man först ta på barnen massa kläder (i protest oftast) konka ut cyklar och sandleksaker. Helst ska man bära barn, cykel och leksaker samtidigt när man går ner för trappan. Nu har vi bara en liten trappa ner men den är ändå tillräckligt stor för att Jack ska kunna ramla ner för den. Han är väldigt intresserad av att gå ner för trappan själv så det gäller att vara på sin vakt. Sen har han lärt sig att öppna dörren själv så det har hänt att han har varit på väg ner för trappan själv. Hemska tanke.
Nu var vi ute en sväng på förmiddagen och det var riktigt skönt ute. Vi har ju en väldigt fin damm på gården där det rinner vatten. Den är väldigt fin för alla vuxna men barnen dras som en magnet till den. Nu är den inte så djup men det kan ändå lätt hända olyckor. Förstår inte riktigt hur dom tänkte när dom byggde den.
Efter en stund var det dags att gå in igen och det gick inte utan protester. Sen ska alla sakerna in igen som man släpat ut. Så nej, jag vill helst inte gå ut igen idag, det tar för mycket på krafterna. Jolin önskade sig semla till fika men jag vet inte om det finns att köpa längre. Isf får jag köpta det när T har kommit hem från jobbet.

Nu ska jag passa på att titta på "Breaking bad" medans Jack sover och Jolin tittar på Barbie. Känner på mig att jag kommer ångra mig att hon får titta på den. Men, det är ett senare problem.

1 kommentar:

Wannabe sa...

jamen vi skaffade ju radhus när vi skaffade barn och det passade ju inte oss? varför ska allt låta så krångligt jämt? ta ut ungarna först och spring å hämta sakerna sen? och kläder lär man väl få ta på sina ungar även om de bor i hus?