16 mars 2010

Frisk i praktiken?


Det kan man väl säga att jag är. Blev sjuk igår med illamående i stort sett hela dagen, feber och jättetrött. Var längesen jag kände mig så dålig som jag gjorde. Dock är jag bättre idag men på gränsen till feber så jag traskar nog till jobbet ändå om inget händer på eftermiddagen. Tycker det var skönt att T var förstående igår att jag var sjuk och inte hade orkat fixa till det hemma. Så hon gjorde det medans jag la mig. Det uppskattade jag verkligen.

Våren fortsätter att komma närmare. Solen har skinit i några dagar nu och det var riktigt skönt att ta sig hem efter att ha lämnat barnen på dagis. Känns bra att dom får vara ute lite idag med eftersom det blev en del tv igår när jag låg och vilade. Dock hann vi vara ute en liten stund på fm men det blåste lite så det blev ingen längre stund. Dock blev jag riktigt äcklad när jag och barnen gick längs med ett av grannhusen och det låg inte en utan TRE använda kondomer utslängda på gräsmattan. Känns inte alls kul att barnen ska gå och kliva runt i det. Förstår inte heller varför man slänger ut sin kondom på gräsmattan. Är det för att visa att här har det varit lattjolajban och att andra ska bli avundsjuka? Nä det är mycket man inte förstår här i världen.

2 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

För många år sen när jag bodde och jobbade i Stockholm så räfsade jag löv och sånt vid en parkering där prostituerade tog sina kunder. Det var verkligen mängder, hundratals, använda kondomer. Så jag hoppas inte ni har ett sånt tillhåll nära er.

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Du brukar ju dissa svenska filmer, inte minst Stieg Larssonfilmatiseringarna, och gilla amerikanska filmer. Så frågan är hur du tänker när amerikanska filmrecensenter hylla Stieg Larsson filmerna? ;) I vart fall den första: http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/man-som-hatar-kvinnor-hyllas-i-usa_4446567.svd

Trevlig helg! :)