10 mars 2010

Jag hade den först!


"Jag hade den först" "Jag var här först" "NEJ! Den är min!!" Ja så låter det väldigt mycket nu om Jolin. Jack har ju blivit större och springer runt och tar saker överallt så man har bara gått och väntat på dom här "bråken". Jag tycker att i första hand får dom lösa det själva men det slutar ändå alltid med att Jack blir ledsen. Rätt ofta är väl Jack skyldig men Jolin är inte alltid helt oskyldig. Vet inte hur man löser det på bästa sätt men oftast går det att prata med Jolin om det, Jack förstår ju inte så mycket. Men sen är det lugnt en 5-10 minuter och så är det dags igen. Och så håller det på. Men det är väl så det ska vara.

Idag tyckte Jack det var morgon 5:20 men det tyckte absolut inte jag så han fick ligga i vår säng en stund. Men det dröjde inte länge förrän Jolin kom in också. Var väldigt trött idag så idag fick dom titta på Teletubbies själva så kunde vi ligga och dra oss en stund. Det var skönt.

Dagis om någon timme och sen börjar jag jobba 13. Tycker det är rätt skönt att jobba på kvällen faktiskt, brukar oftast vara lite lugnare då och så slipper man morgonarbetet. Har fortfarande inte fått klart i hur det kommer bli i sommar, vem som ska ta över osv. Har ATP idag så jag hoppas vi får lite information då eftersom det inte är så många månader kvar innan ägare ska bytas. Men man får i vilket fall vara positivt inställd, annars så går det inte. Jag bara hoppas att jag får ha kvar mitt schema eftersom det fungerar så bra med dagis och T:s jobb. Iofs vet vi ju inte om T får jobba kvar i höst så det blir kanske andra tider för henne. Bara vi inte får önskeschema, tycker det verkar så tidskrävande och upplagt för konflikter och det är väldigt onödigt.

Nu ska jag svälja det sista kaffet och sen ska det börjas tjata om påklädning, brukar kunna ta sin lilla tid. Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer: