13 mars 2010

Lördag lördag.


God morgon Sverige och världen. Nu får jobbet sakna mig i några dagar och det gör mig ingenting. Känns som denna helgen är rätt fullbokad men det känns ändå rätt skönt att den är det. Vi ska om någon timme ner på stan och leta efter en present till en 2-åring som har fyllt år. Bjudna på kalas i Perstorp så nu ska vi till våra "hemtrakter" för en eftermiddag. Det ska väl bli ok att åka dit, nu när man vet att man kommer åka därifrån efter några timmar. Jag saknar verkligen ingenting med Perstorp så det känns som vi gjorde helt rätt i att flytta ner till Lund. Jolin kommer bli glad att få träffa sina gamla kompisar iaf och Jack kommer nog bli glad att bara kunna springa runt och tjoa och tjimma. Jack har ett jättefint blåmärke i pannan som börjat bli grönt nu, ser rätt lustigt ut.

Imorgon blir det en "stor" släktträff. T:s föräldrar är lediga, vi är lediga och T:s syster och sambo är också lediga. Det händer inte ofta kan jag tala om så då måste vi ha en söndagsmiddag med stek, potatis, brun sås och kokta grönsaker. Eller, nä kanske inte men sås, potatis och lingon hade inte suttit fel. :) Det ska vara en bagageloppis imorgon med som hade varit kul att gå på men det krockar nog med middagen. Plus att Jolin har sin balett med. Tänk va trötta vi kommer vara imorgon efter alla aktiviteter. Dock är det skönt att jag har måndagen ledig med så man hinner vila upp sig.

Jolin var på Kulturen med dagis här i veckan på en påskutställning så nu kan hon allt om vad påskharar är för något. Antar att vi får fixa lite skattjakt på ägg när det börjar bege sig. Inte långt kvar till påsk nu och det jublar ju T över som har påsklov. Själv ska jag jobba en del över påsk men det gör inget för det ger bra dineros.

Måste ge ett filmtips också. Såg en väldigt bra film igår som inte gick att stänga av (brukar aldrig kunna se en film i ett sträck för det blir så sent) utan vi var tvungna att se klart. Brothers heter den och den var väldigt sevärd. Funderar på om jag ska döpa om min blogg till filmpappan istället eftersom det inte är så mycket bak här. Fast namnet är väl mer att jag har varit bagare och en gång bagare, alltid bagare. Dock börjar jag bli lite trött på designen så vi får se om jag orkar byta. Antagligen inte.


3 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Mig saknar du väl liiiiiiiiite från Perstorp? ;)

Patrik sa...

Men du bor ju inte där längre? :) Du är alltid välkommen förbi Lund någongång sen :)

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Nä det så klart :) Men det kan jag tänka mig att göra. Jag vet att vi ska till Malmö iaf ngn gång under våren över dagen så är ni hemma då så tittar vi säkert förbi.