09 mars 2010

Tisdag.

= ledig idag! Så idag får man göra sånt man inte hunnit i helgen, städa och sånt.

Jag tittade på en recension av Alice på nyhetsmorgon i helgen och då kom jag nog på vad mitt problem med filmen var (bl.a). Tror att den är bättre utan 3d. 3d effekterna tillförde inte filmen så mycket eg och då är dom rätt onödiga. Blev faktiskt rätt sugen att se Alice igen men utan 3d. Dock lär jag vänta tills den släpps på blueray och det skulle väl inte ta så lång tid. Var väl det all bojkottning av Alice på bio handlade om, att den skulle komma så snabbt på dvd/blueray.
Började titta på Luftslottet som sprängdes igår. Är inte direkt sugen att se den men har jag sett dom andra två så får man väl se den sista med. Tycker ändå att det Noomi Rapace som gör att filmerna är sevärda, annars är dom inte speciellt bra. Dåligt skådespeleri rakt igenom, fast det gäller väl nästan dom flesta svenska filmer. Det är väl därför man inte tittar på svensk film så ofta.

Idag blev Jolin lite kinkig när hon fick höra att hon inte skulle till dagis. Blev nästan glad när hon blev det för det betyder bara att hon trivs där. Fast det hjälpte ju ändå inte för hon är ledig ändå. :)

Sätta fart med saker kanske. Kanske.

2 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Och jag som tyckte både böckerna och alla filmerna var så bra som Stieg var inblandad i :)

Patrik sa...

Böckerna gillade jag mycket. Kanske blir bättre när tv-serien kommer på tv men jag antar inte det :)