15 maj 2009

Städa städa varje fredag och så varje jul.. det tycker jag är kul...



Idag fick jag panik och var bara tvungen att börja dammsuga fast jag visste att T låg och sov. Jag får såna ryck ibland och då får man inte ställa sig i vägen för mig. Känns rätt skönt nu efteråt att det blev gjort, nu gäller det bara att hålla efter den. Det är det som är det stora problemet för oss. Kan hålla på och fixa en hel dag och få det jättefint sen brukar vi lyckas hålla det max någon vecka sen ser det likadant ut. Vet inte om det är typiskt barnfamiljer att det är så. Alla säger till en att det inte gör något, ni har ju barn och ta hand om. Jo det stämmer ju men det ska väl ändå inte behöva se ut som hej kom och hjälp mig! Jag vet att jag inte är den bästa på att städa undan efter mig, jag är rent utav slarvig men fint vill man väl ha det? Kommer ihåg min tid som ungkarl innan jag träffade T. Det var inte att leka med, det kan T intyga med. Rent hus skulle kunna ha haft en hel säsong bara hemma hos mig. Var nog hälsofarligt att vara i min lgh tror jag. Kanske därför inte så många kom och hälsade på?! :)

Har haft en jobbig morgon med Jolin. Hon lyssnar verkligen inte på vad man säger till henne. Vet inte om det hjälper med en megafon kanske? Sen sa hon "Ni är dumma tjockisar mamma och Jack!" till T. Sen räckte hon ut tungan och spottate henne i ansiktet. Fick iväg henne till dagis till slut iaf så nu får man passa på att slå sig ner med kaffet och samla krafter. Jag jobbar hela helgen så vi ska ner till Lund på em sen och sova över alla hos mormor & morfar. Roligare för familjen att få göra lite medans jag jobbar.

Har börjat kolla lite på vad vi ska göra på min semester. En vecka i Norrtälje är ju redan inbokad men vi tänkte ta en sväng till Kolmården med. Har börjat kolla lite på vad det kostar med hotell och inträde. Det är ju sjukt dyrt inser man. Finns olika paketpriser vi tittat på och dom går väl på från 2500:- och uppåt. Vi hittade något vandrarhem så priset skulle bli 2200:- för två nätter plus två dagar inträde. Men då måste man dela toalett med andra. Vet inte hur smidigt det är nu när man måste upp med Jolin på nätterna på toaletten. Vi ska kika vidare på det. Om någon har något bra tips på billigt boende nära Kolmården så säg till.

Nu är det dags för Java.

1 kommentar:

agneta sa...

snälla,snälla...kom hit till mej oxå o städa!!!
just nu ser här ut som VI har småbarn....så blir det hos oss när jag e sjuk några dagar!!
vi ska oxå köra till kolmården ,tar amanda me oss!!!blir hotel 2 nätter...kostar gratis.:)
(gubben har gratisnätter på scandic hotel)
sparar mycket pengar på det!!! ha en bra jobbhelg..