26 maj 2009

Vad är ett liv utan musik?



Jag undrar hur mitt liv skulle se ut om jag inte fick lyssna på musik. Jag tror jag skulle bli hämtad av dom vita rockarna och bli inlåst. Nästan hela min vakna tid lyssnar jag på musik i den mån det går. På jobbet blir det lite svårt och hemma fungerar det inte alltid heller. Finns ju en andra hälft som älskar att ha tyst och lugnt bredvid sig. Jag har jättesvårt att det ska vara helt tyst. Är inte musik igång så är tv:n igång. Jag hoppas mina barn också blir intresserade av musik. Märker redan på Jolin att hon gillar att lyssna på musik och sjunga. Det tycker jag är jätteroligt. Undrar om man får följa med henne på festival sen när hon börjar bli runt 15 eller så. Eller iaf på någon konsert med skrikande fjortisar. Jag minns när jag var liten och jag fick gå på Herrey´s i Folkets Park i Västerås. Det var stort! Annars tog det rätt lång tid för mig att gå på konsert. Minns inte riktigt vilken som var min första som jag gick på själv. Festival gick jag inte på förrens runt -97 tror jag, då var jag ändå rätt gammal. Nu i dagarna är det Siestafestivalen i Hässleholm också. Rätt många band jag skulle vilja se där men jag känner att jag börjar bli för gammal för att gå på festival. Eftersom jag inte dricker och inte vill sova i tält så har jag nog inte så mycket där att göra. Skulle jag gå så skulle jag säkert bara bli irriterad på alla fjortisar som beter sig som svin. Fast Anna Ternheim hade ju varit mysigt att se. Har dessutom lovat T att ta hand om barnen någon natt eller två så hon kan åka ner till sin syster och ha lite kvalitetstid. Dessutom har vi inte råd med några större utgifter ändå denna månaden. Blir så glad när bilförsäkringen dyker upp helt oväntat.

Nu gnälls det här..

Inga kommentarer: