23 juli 2009

Härlig dag.

Dags att summera dagen lite mera. Jag tittade lite på intervjuer som Per Sinding-Larsen gjort med Lykke Li imorse. Smått intressant faktiskt. Det som var lite kul var att vi stötte ihop med Per på Folkets Park. Tyckte det var ett roligt sammanträffande.
Tropikariet var rätt kul. Många olika slags ormar och roliga apor. Det som är lite speciellt är att papegojan från "Pippi på de sju haven" bor där nuförtiden. Dock sa den aldrig "eller ska jag sätta kniven i dig?" eller ens "goddag goddag". Lite kul iaf att jag sett den på riktigt!
Jolin fick åka många karuseller. Hon ville åka det stora pariserhjulet som ska vara det största i hela nordeuropa så ni kan ju tänka vad högt det är. Hon fick inte det utan jag åkte med henne i "Masken". Riktigt kul tyckte jag det var iaf.
Var en sväng hem till en av T:s kompisar. Jättemysig lgh i gammal stil. Låg bra till med och jättefin innergård. Märktes inte att man var mitt inne i Malmö. Dock vill jag ändå inte bo i Malmö fast Folkets Park gjorde att man blev lite sugen iaf. :)

På hemvägen stannade vi till en sväng på ILVA. Dom har så mycket fina saker där men tuvärr är det rätt dyrt. Men nångång vill jag ha en fin soffa därifrån och kanske några hyllor. T.o.m deras rea på typ 50% var mer än vad man var villig att ge. %50% på rean hade kanske varit mer lagom :) .

Kan verkligen rekommendera Espresso house Mocha Frapino. Typ kaffemilkshake. Ljuvligt gott i värmen!

Sängen kallar, min tur att stiga upp imorgon. Måste städa till lite här. Fattar inte att vi är så duktiga på att stöka ner. Man kan inte skylla allt på barnen :)

1 kommentar:

Cilla sa...

oj har ente varit inne hos dej på länge. inte sen den lille kom. han sover så duktigt o så helt underbart att d e över:) du får komma hit en dag vet jag, eller ja träffas om du har tid! hoppas allt e bra m dej o familjen Kram Cilla