11 maj 2009

Bitter?



I morse kände jag mig väldigt bitter och sur. Självklart var det Skånetrafiken som stod bakom en viss del. Jag skulle fylla på mitt månadskort i automaten. MEEP avbrott stod det bara. "Jaha va bra" tänkte jag och gick mot den nya flashiga automaten som finns. Testar att trycka på "ladda kort" men segodagdå då var man tvungen att ha ett annat kort om man skulle fylla på. Men jaha! Bra att dom spenderar massa pengar på nya automater överallt och så kan man inte fylla kortet man har! Gick tillbaka till den andra automaten för att försöka igen men icke då! Dum och feg som jag var så fick jag lov att lösa en biljett till Ramlösa. Tänkte att jag kanske kunde fylla på kortet där. Väl på tåget så var det en hurtig konduktör som sa "ha en trevlig dag" till varje person på tåget. Jo tjena tack för den!
Självklart gick det att fylla på kortet utan problem i Ramlösa. Hata Perstorps station. Som tur var hade jag fint sällskap av Salander på tåget. Love her :)

En sak som jag tyckte var lite rolig att när den automatiska rösten på tåget säger "Ramlösa" så säger den Ramlösa som i ram och inte Ramlösa som i ramm. Hur säger ni? Jag säger Rammlösa iaf.

Mitt ena öra är det fortfarande vajsing på. Det har känt som att jag har vatten i örat fast jag inte har det. Blir så jobbigt att prata med folk när man hör sig själv mummlandes. Tror det får bli ett samtal till vårdcentralen imorgon. Jag tror på vaxpropp eller nått. Bara jag inte får någon meducin jag måste äta! Nu kommer jag säkert inte kunna sova för jag kommer ligga och tänka på det. Jaja, bara att ta tjuren vid hornen.

nattis!

Inga kommentarer: