29 september 2009

Börjar smått dra ihop sig.

Gårdagen flöt på rätt smärtfritt. Hade en mysig stund på Familia. Handlade på City Gross och Jolin hjälpte mig packa i en påse och jag fortsatte flänga i resten. Hade handlat rätt mycket och man vill ju inte vara uppstopparen i kön så jag stressade på. Då säger damen bakom mig "ta det lugnt, jag kan vänta" och så ler hon. Tänk att det finns snälla människor ändå. Tog en fika på "Espresso House" (var lite därför vi åkte till Familia så jag kunde fika där ;) ) och när jag satt där kom känslan av stolthet. Här sitter jag Patrik med två underbara barn och har det hur mysigt som helst. Var längesen jag hade en sån känsla, men det kändes väldigt bra. T kom hem tidigare än vanligt från jobbet så det var kul att barnen fick träffa henne lite med. Eftersom Jack knappt fick någon eftermiddagssömn så sov han väldigt oroligt på förkvällen. Så det är bara att inse att hans sömn ska man helst inte rubba på.

Just ja, gjorde en Patrik igår också. När jag bäddade sängen igår så hittade jag ett av Jolins hårspännen. Fråga mig inte varför men jag tyckte att jag kunde ju testa om det gick att sätta fast i mitt korta hår så jag satte fast det där. Sen flöt morgonen på och vi åkte till dagis och sen hem igen och lägga Jack. Satt med min kopp kaffe och kliar mig i håret och upptäcker att hårspännet satt kvar! Jag hade åkt till dagis med ett hjärtformat hårspänne i håret. Inte konstigt alla såg så glada ut och inte sa så mycket :) Nåja, det bjuder jag på :)

Nu ska det dukas frukost och sen iväg till dagis. Ett himla flängande men bra för Jolin att gå där. Nu är det bara två dagar kvar tills vi ska hämta nyckeln. JIHO!!!!!

3 kommentarer:

Hjärtemammas sa...

det är så mkt kärlek över dig , T och barnen vännen! längtar tills vi ses! Jag vill att du har på dig fina hårspännet då! :D

Kaffe och Mazarin sa...

mysigt med fika på espresso house!!!:) ha en bra dag!!!

Anonym sa...

Vad du är härlig! :) Min Ken har åkt och handlat med både tiara och indianfjädrar. Såå bra! / Camilla