16 september 2009

Jippi!

Vaknade innan Jack imorse. Lite störigt tyckte jag men jag hörde att han var på g att vakna så det gjorde inget. Trodde klockan var runt 6:20 eftersom det var tyst i lgh och T antagligen gått till jobbet. Men när jag tittar och den visar 7:20 istället då blir man riktigt glad! Inte hört något ljud av Jolin men när hon hörde att vi vaknat så frågade hon som vanligt "vilken dag är det idag?". Va bra att hon också sovit länge tyckte jag. Men tydligen hade hon varit vaken sen 6 och tittat på tv. Men ändå väldigt duktigt av henne och inte komma in och väcka mig och  Jack. Så idag känns det som jag har ny energi och rätt pigg! Sen att alla sovtider och sånt blir helt galet får vara, vad gör det om 100år?
Får se vad vi hittar på idag. Är ju riktigt fint väder så man ska väl vara ute då. Grejen är att det värsta jag vet är att sitta i en sandlåda och häcka. Så himla trist är det! Får väl se vad som händer och sker.
Verkar iaf som det är spikat att både min syster med familj och mina föräldrar kommer ner till jul. Ska bli riktigt kul att få fira med mycket folk, speciellt när man har plats för det. Tror det kommer bli dans kring granen och sånt med, varför inte? :)

Är det för mycket med 7 sorters kakor till en ettårings kalas? Vet inte riktigt hur många  sorter jag ska baka. Gjorde havreflarn och kokostoppar igår. Drömmar och "mardrömmar" har jag redan i frysen. Nått mer som måste vara på ett kakfat? Kom gärna med förslag. Kollat lite i min bibel "Piece of cake" men inte riktigt fastnat för något där. Vi får se vad det blir. Nu ska jag ta en kopp Java innan det är dags för dagis igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker om lingonrutor...

Hjärtemammas sa...

märtas skurna chokladbröd fårn 7 sorters akor.. de gör jag alltid, lätta å baka! Sen gör ajg alltid biskiver med smärkräm i :P