18 september 2009

Uj uj.

What a day. Nästan sommar idag igen. Skönt men ändå inte. Imorse kom Jolin och sa att det var en spindel i hennes rum. Jaha, en liten spindel är väl inget tänkte jag. Men när jag kommer in i hennes rum sitter det en spindel nästan lika stor som en fågelspindel! Jag brukar inte bli rädd för spindlar men denna var gigantisk. Jolin sa att hon inte vågade vara ensam i sitt rum vilket jag förstår. Eftersom jag var den enda vuxna?! personen hemma så var det jag som var tvungen att göra något åt spindeln. Fick ta en saftkanna och putta ner den i. Riktigt läbbigt var det. Sen slängde jag ner den från balkongen. Får se om den dyker upp och är superarg och vill äta upp oss! Jag tog massa kort på den men nu har jag supit bort kameran så jag kan tyvärr inte ge er några bildbevis. Jag är otrolig på att förlägga saker.

Igår tåg jag ett roligt kort på Jack och så filmade jag lite. Han satt i en stor kastrull och satt fast. Han var jättesöt och rolig. Vi visade på kameran för Jack hur han såg ut och på något vis så lyckas han radera filmklippet! Kortet är kvar som väl är men inte filmsnutten. Riktigt tråkigt. Sabla moderna teknik och vara enkel att radera. Tom en bebis klarar av det. Det är väl kanske bra reklam för kameran att den är enkel att hantera men inte så kul när saker försvinner.

Ikväll har jag blivit bortskuffad hemifrån. Therése ska ha en kompis här och dom ska titta på Dirty dancing. Jag ska ändå jobba hela helgen så det gör inget. Hon tyckte att dom får trevligast om jag inte är hemma. Så vi ska bara lasta in bilen med lådor och saker sen dra jag mig neråt så småningom. Idag är jag trött!!

Inga kommentarer: