02 september 2009

Gör om gör rätt.

Har en deg bagels på jäsning. Den förra omgången jag gjorde blev inte speciellt lyckad. Smaken var precis som den skulle men dom såg ut som små kringlor och inte fluffiga som jag vill ha dom. Ska testa att göra färre än vad dom säger i receptet så blir dom kanske större automatiskt. Gör om gör rätt, det är mitt motto ibland :)

Jolin har haft utbrott*2 idag. Precis innan vi skulle till dagis bröt hon ihop, "jag vill inte vara snygg!" Barfota, kjol, kortärmad och solglasögon. Inte den bästa klädseln när det är höstigt ute. Lyckades få på henne byxor under lång protest. När hon skulle hämtas så måste hon och E leka lång stund innan hon kan gå hem. Mitt tålamod och M:s tålamod började tryta så jag försökte få in henne i bilen men det var inte poppis. Efter mycker skrik sa hon "skrik inte så man får skämmas". Förstår inte vart hon får allt ifrån, eller det gör jag ju men ändå att det bara ploppar upp.

Nu kikar hon på Kalle Blomkvist, Jack sover och jag ska baka ut bagelsen. Wish me luck!

Inga kommentarer: