24 november 2009

130 spänn!!



För så mycket pengar köpa jag saffran igår. Hon i kassan undrade om jag ville ha icas saffran för den var några kronor billigare. Ok visst tänkte jag, då kostar den väl typ 10 spänn per paket eller nått. Tyckte allt jag handlade blev lite dyrt men tänkte inte mer på det. Så det blev lussekatter igår och när T kommer hem och ser lussekatterna så säger hon något om att "oj, bakar nu sånna dyra bullar? Saffran kostar typ 35 spänn per paket" "Vaddå, jag klöpte ju den billiga saffranen" tyckte jag och kollade kvittot och fick en chock när dom kostade 32 spänn per paket. Hade ingen aning att det var så dyrt. Så nu kan man ju inte gå och nalla bullar från frysen hur som helst utan att få dåligt samvete. Fast, det är ju bra då räcker dom längre. Kanske :)

Idag blir det nog en sväng till bibblan och lämna tillbaka lite böcker som ingen har öppnat. Tänkte se om dom hade senaste Marie Hermanson, lite nyfiken på den. Blir kanske en sväng till öppna förskolan med, var så himla mycket folk igår så man fick kliva över barnen. Ska ev hämta upp T på stationen och åka till Plantagen och fylla fönstren med lite blommor.

Men nu blir det frukost och kaffe!

Inga kommentarer: