21 november 2009

Hoppla!

Tiden går fort när man har roligt :) Vad har hänt sen sist då? Ptja, en del för en gångs skull. Vi börjar väl med gårdagen?
Hämtade upp CS och CC på Malmö central och sen begav vi oss till Sultan palace där vi intog en turkisk buffé. Maten var god men det var ingen wow upplevelse direkt. Mätta och belåtna styrde vi kosan mot baltiska hallen där vi skulle titta på winnerbäck. Jag blev glatt överaskad när Andreas Grega var förband. Haft ögonen på honom men bara hört någon låt så det blev spännande att höra mer. Det han körde lät bra så vi får se när ett album dyker upp. Vad ska man säga om herr winnerbäck då? Spelningen var som jag trodde det skulle vara, rätt tråkig men med några ljusglimtar. Jag är ju inte stormförtjust i nya albumet även om det har några bra låtar. Han körde väldigt många från nya albumet så det var lite sådär. Sen har man många gamla favoriter och självklart kan han inte köra alla för då skulle han få spela hela natten. Men det var bra och inte mer.
Jag var hemma vid 23:30 och "klockan" (Jack) ringde vid 4:30 imorse. Som tur var gick T upp med honom så jag fick sova lite längre. Sen var det bara upp och cykla till jobbet. Ja, jag CYKLADE till jobbet. Det är ju sjukt galet och bra att jag kan göra det. Tog typ 15 minuter bara också och då var jag inte hundra på hur jag skulle åka. Jag åkte ju rätt men man kan nog trimma ner tiden lite. Dock körde jag utan generatorljus på cykeln så det var inte så tungt att cykla till jobbet. På hemvägen körde jag med ljuset på och det kändes som man körde på 5:ans växel hela vägen. Det är ju uppförsbacke den största delen av vägen hem så det blev ett fasligt stånkande och pustande. Svängde förbi JJ och SW på vägen hem och hämtade upp en digitalbox. Behövde ringa comhems support för att få den att fungera men dom hade stängt innan jag hann ringa. Lite typiskt så jag får fixa med den imorgon istället. Har en delad tur imorgon men jag hinner cykla hem  på mina timmar och det känns väldigt bra. Hinner man träffa barnen lite med innan det blir kväll.

Kudden ropar på mig men jag rekommenderar att kolla in Andreas Grega på Spotify. God natt!

Inga kommentarer: