28 augusti 2009

Skrota Fredagsmyset!!

Jack sov till 6 imorse utan att ha varit uppe inatt. Hoppas verkligen att det håller i sig. Fast det vet jag ju att det inte gör.
Idag är det Fredag! Wiho säger alla och särskilt alla barn som ska få Fredagsmys ikväll. Eftersom jag skulle åka och handla efter jag lämnat Jolin på dagis så frågade jag henne vad hon ville ha. "Ostbågar!". Ok va bra. Efter jag hämtat henne på dagis (efter mycket skrik eftersom hon var trött), gett henne mat så dröjer det 5 minuter innan det kommer: Pappa, jag inte jag få fredag fredagsmys? Nej, du har precis ätit mat och får vänta till ikväll. 2 minuter går. "Pappa, kan inte jag få fredag fredagsmys?" Nej, du får iaf vänta tills mamma kommer hem. *SKRIK, VRÅL, GRÅT*. Sen går det några minuter igen och samma procedur upprepar sig. Som tur var ringer T och Jolin får prata med henne. Hon gick med på att vänta tills mamma kommer hem iaf. Varit lugnt en stund nu men hon tycker att hon kan ta fram ostbågarna iaf för mamma kommer ju snart. Jaja, denna eviga tjatning. Vem är det som kommit på att det ska vara fredagsmys? Räcker det inte med lördagsgodis? För samma procedur brukar uppspela sig från lördagsmorgonen innan frukost. Jaja, jag är rätt trött idag så jag vet inte om det är det som spelar in att man inte orkar riktigt idag. Jag ska ju jobba helgen med, ser inte fram emot det direkt. Slipper iaf åka ner till Lund ikväll, tar bilen imorgonbitti sen kommer resten av familjen ner så sover vi över till söndag. Var tydligen något bagageloppis T ville på. Sen hörde jag på radion att det är Rix Festival i Lund imorgon så det vill säkert T på med ;).

Nu ska jag fixa makaroner till min ugnsbakade falukorv, orkar inte göra potatis till som det säkert ska vara eg.

Inga kommentarer: