05 oktober 2009

GAAAAH!



Vilken eftermiddag! Barnen har varit helt bananas hela eftermiddagen. Jolin har ritat med bläckpenna på halva kroppen och Jack har trillat och slagit i pannan. Jack har varit trött och gnällig i stort sett hela dagen och på det är han snorig till tusen. Tyckte fm gick bra men nu är jag helt slut och orkar ingenting. Ändå ska barnen ha uppmärksamhet och är gnälliga. Vag gör man? Frustrerad är bara förnamnet helt enkelt. Snart välling och sovdags för Jack iaf.

Kom på en sak som Jolin sa till mig en morgon. "Pappa, jag vet vad jag vill bli när jag blir stor." "Jaha, vad då?" "Jag vill bli bagare, en tjejbagare" hon var så söt när hon sa det :) Får väl se vad det blir av dom planerna, hon får ju göra precis vad hon vill. Dock vet jag hur jobbigt det är att vara bagare och jobba natt så om jag får bestämma så helst inte bagare. Men konditor går bra, då kan hon göra budapeststubbe och biskvier till oss så jag och T kan fika hela dagarna när vi är pensionärer :)

Jag har varit i kontakt med LKF idag också gällande två rum i lägenheten som vi ville ha ombesiktigade. I det ena rummet var det precis som efter en matta på golvet. Det skiftade mörkare och ljusare. Tydligen var det ett känt problem för det golvet men att det fixade till sig lite med tiden. Skulle iaf inte läggas nytt golv och vi fick ingen anmärkning på det om vi flyttar. Sen var det en stor svart fläck i ett annat rum plus att i ena hörnet var det helt svart efter en säng. Vi hade ju inte tänkt tapetsera om det rummet från början men tänkte att det är lika bra att göra det nu när dom ändå gör alla andra rummen. Dom skulle titta på fläcken och sen sa han att vi redan beställt omtapetsering och målning av det rummet. Jag är rätt säker på att vi inte beställde till det rummet så det ska bli intressant vilken tapet det blir. Har ingen direkt möjlighet att åka ner och prata med dom och byta. Det kommer säkert bli bra, kan inte se värre ut än det gör nu iaf.

Sen blev det klart idag att Hjärtemamman kommer ner till oss i november. Hon bokade flyg t&r med hennes son från Stockholm till Malmö för 1300:-. Var inte alls speciellt dyrt, bara dom inte får stå i planet eller nått :) Så nu måste det smidas planer på vad vi ska hitta på. Lär finnas rätt mycket att göra i Lund för barn. Ett biobesök ska det iaf bli.

Fick reda på idag att Jonas Gardell ska ut på turné i vår. Kommer till Malmö i mars. Riktigt sugen att gå för sist var han skitkul. Lär väl inte få med mig T men svärmor lär vara på iaf :)

Sista rycket innan nattning. PUST!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Även svärfar är på....