16 oktober 2009

Pest eller kolera?

I dag var det samma visa som igår. Jack ligger och sover och det börjar bli dags att hämta Jolin från dagis. Jag väntar in i det sista men när jag upptäcker att jag kommer försent så blir jag tvungen att väcka Jack. Vet hur mycket han behöver sin sömn så det känns inte kul. Igår när jag var försenad till dagis satt alla barnen och åt och Jolin var själv i gymparummet. Man känner sig som en jättedålig pappa när man kommer försent. Har en "bra anledning" att komma försent men ändå känns det inte bra. Idag satt iaf inte dom andra barnen och åt mat. Kändes som jag var för tidig för det var fler barn som inte hade blivit hämtade. Tittade på klockan men den gick rätt. Hann tom att prata lite med en fröken. Så idag kändes det ok, bara Jack som inte fick sova men han får ta igen det på eftermiddagen.

Idag ska vi packa lite lådor som måste in i bilen innan jag åker till Lund. Jag jobbar tidigt imorgon och måste sova över redan ikväll. T kan ju inte packa in bilen själv imorgon med två barn i hasorna. Så det ska bli kul att få packa ner lite och se lite mer saker försvinna från lägenheten. Är ju snart helt tomt här, eller inte :)

Kom och tänka på idag att jag har gått lite över halva tiden på min pappaledighet. Börjar få liiiiiite panik att den snart är slut. Även om det är jobbigt ibland att vara hemma så är det ändå skönt att slippa stressen att åka till jobbet. Ok, nu kommer jag inte pendla när jag börjar jobba igen men ändå ska man iväg. Så skönt att gå hemma och lulla runt i mysbyxor och dricka lite kaffe. (Är inte mys byxor ett ord? Rättstavningen klagar på att det ska stå mys byxor. Ser ut som en särskrivning för min del?!) Nåja, det gäller att ta vara på tiden innan den är förbi.

Nu ska det ätas mat.

2 kommentarer:

Hjärtemammas sa...

det är ju för att mybyxor inte står med i SAOL. men skriver du isär dem är det särskrivning. Helt klart MYSBYXOR :D

Patrik sa...

Men då kan man ju inte lita på den där rättstavningen!! Kasst! :)