24 oktober 2009

Tröööött.

Vem hade anat att denna dagen skulle bli så händelserik som den har varit. Åkte runt 6:00 till jobbet, mörkt och för tidigt. T hör av sig på fm och säger att några kommer och köper tvättmaskinen. Riktigt skönt att bli av med den och pengarna sitter inte helt fel. T ringer lite senare och är ledsen och säger att det small till i hennes knä när hon lyfte en dörr. Typiskt att allt sånt ska hända när man är på jobbet. Det är ju lite svårt att göra något när man är en timme hemifrån. Jolins kompis E med mamma kom över och hjälpte till lite senare. Knät verkar väl inte så mycket bättre nu och tanken var att jag skulle vara hemma imorgon men jag fick inte tag på någon vikarie så jag blir tvungen att jobba ändå. Kanske kanske barnen kan vara i Lund en stund. Jag börjar inte förrens 12 imorgon så jag är iaf hemma hela fm så T hinner vila då. Hoppas det ordnar sig iaf.

Jag var till lägenheten med alla sakerna vi packade in igår. Han hade tapetserat överallt! Det var så himla ljust och fint i lägenheten. Ska bli riktigt skönt att flytta in där nu när det är lite fräschare. Parketten var slipad vilket är skönt men det var nått hack kvar ändå, känns lite trist men det får gå iaf.
Nu är jag riktigt trött så det är väl bäst att lägga sig i tid idag. Antagligen förstår inte barnen att man ska ställa om klockan så dom lär vakna i vanlig tid, men att klockan är en timme tidigare. Så jag gissar på 4:30-5:00 imorgon.

Hoppas ni haft en skön lördag!

Inga kommentarer: