21 oktober 2009

Vad gör man?



T kom hem i tid idag vilket var väldigt skönt. Alltid trevligt att ha henne hemma några timmar innan det är dags för nattning. Jag och Jolin passade på att åka och handla medans Jack sov. Det började redan i trappan ner till utgången att Jolin ville komma först ner och gnällde. Jag lät henne såklart komma ner först men ändå blev hon ledsen när vi kom ner för hon ville komma ner först. Var nära och vända och gå upp igen men Jolin sa att hon skulle lugna sig efter hon gråtit en stund. Buhuhu, Jaja tänkte jag. Väl inne i affären gick det lugnt till men så kommer vi till kassan. Jolin vill strängt taget lägga upp alla varorna på bandet och så fort jag försöker hjälpa till skriker hon högt. Jag märker att kön bakom oss börjar bli lång och i kassan bredvid ställer sig en tant och bara glor på Jolin som skriker medans jag försöker hjälpa henne. Dom sista varorna når hon inte så jag slänger upp dom och går och betalar. Gillas ju inte av Jolin alls så hon går mot utgången. Jag ser att hon går men antar att hon sätter sig vid barnkarusellen som finns vid utgången. Tjejjen i kassan säger "Vilken envis liten tjej du har". No shit Scherlok ville jag säga men det gjorde jag ju inte. När jag väl packat ner alla sakerna och går mot utgången så sitter inte Jolin vid karusellen. Får lite panik och går ut mot parkeringen. Då ser jag henne stå i armlös klänning utan jacka mitt bland en massa bilar. Ser att hon står och huttrar. Samtidigt som jag blir glad att se henne blir jag arg så jag säger bara åt henne att komma. Försöker förklara för henne att så gör man inte men hon verkar inte förstå allvaret i det hela. Gick rätt bra att prata med henne efter vi varit hemma en stund men jag undrar ändå vad man ska göra för att få henne förstå. Visst hon är inte så gammal som man tror men på något vis tycker jag ändå att hon ska förstå lite. Nåja vi får se vad det blir av det hela.

Inga kommentarer: