26 december 2009

Annandagsrea x 2

Puh, nu sover barnen som slockna ljus. Dom behöver verkligen sömnen efter allt besök och sena kvällar det inneburit. Systrami åkte hem idag med sin familj så nu har lugnet börjat infinna sig lite. Även om det är jättekul med besök så blir det rätt jobbigt med. Mina föräldrar är här ett tag till och åker hem på måndag.

Idag är det stora rea-dagen och eftersom jag (ok VI) fick ett Wii i julklapp så ville jag ut och leta ett till spel till den. Jag var ute vid 8:00-tiden och det var smockat med folk på Elgiganten. Typ 95% var män och nån enstaka fru som tvingats upp för att köpa platt-tv. Var in en sväng på Rusta och Media markt innan jag fick se mig lottlös på ett spel. När väl syster åkt hem och Jack somnat så passade jag, T och Jolin på att åka ut en sväng till på rean. Satan i gatan vad folk det var! Vi inhandlade lite inredning (T glad), nya skor och mössa till Jolin (hon glad) och ett spel till mig (jag väldigt glad). På väg hem var det låånga köer bara för att få plats att parkera. Helt sjukt att folk blir som galna när dom precis lagt hur mycket som helst på julklappar.

På em blev vi bjudna på tacofest hos svärisarna och det var ett gott avbräck i all julmat som man pulat i sig dom senaste dagarna. Börjar dock kurra i magen nu så blir nog några slevar tomtegröt. Sen ska jag försöka spela lite om jag får låna tv:n.

Inga kommentarer: