09 december 2009

Ho ho ho HO?


Hittade denna på sketchysantas. Rolig!

Ny dag och nya bekymmer, nädå, det är bra. Jack sov till efter 6:00 så då ska man vara nöjd.
Jag hade en egen kväll igår då barnen sov och T var på bio. Jag tittade på Taken som jag hört skulle vara riktigt bra. Vet inte om mina förväntningar var för höga men jag tyckte den var jättedålig. För det första visste man hur den skulle sluta innan man började titta. Det var mycket som var ologiskt och fånigt så jag tycker inte man ska se den iaf. Förstår inte att jag alltid lyckas se dåliga filmer när jag väl tittar. Kan ha att göra med att filmen var 93 minuter lång och det kändes som det var lagom tid jag kunde hålla mig vaken. Dom flesta filmer som görs nu är oftast över två timmar långa och det är lite lång tid. På 80-talet var snarare tvärtom att det sällan var någon över 2 timmar och dom flesta runt 90 minuter. Det var bättre förr :) Fast åas skulle jag inte vilja se Sagan om ringen som 90 minuters version.

Idag ska jag och barnen till svärfar (vet inte om svärmor var ledig) och äta lite lunch och umgås lite. Tänkte ta bussen dit så blir det lite roligare för barnen. Senare ikväll ska jag på julmiddag på jobbet vilket ska bli trevligt. Sen har jag en önskan om att gå på Detektivbyrån på Mejeriet efter den men det får nog bli en annan gång. Tror det blir stressigt för det första och sen får jag bli bättre på att hålla i slantarna också. Man kan inte gå på allt man vill. Men jag ska försöka gå på Tomas Andersson Wij i April hade jag tänkt. Frågan är vem man ska gå med bara. Men det är såpass lång tid kvar så det får bli ett senare bekymmer.
Dags att ordna till i köket.

Inga kommentarer: