13 december 2009

och kvällen kom..

*PUST* idag känner jag mig helt slut i kroppen och knoppen. Har haft en lite kämpig nattning men nu ska nog alla vara i sina sängar och sova där dom ska.
Julmarknaden var rätt trevlig men den var inte direkt stor. Vi hann iaf köpa brända mandlar, åka häst och vagn, få lite tomtegröt och titta lite affärer och stånd. Jag var inne med barnen och hälsade på tomten i ett tält. Jolin tyckte det var mysigt och pratade lydigt medans Jack blev livrädd och hysterisk. Stackarn, första tomten han träffar. Men första mötet med tomten brukar inte vara något trevligt möte. Häst och vagn var Jack inte heller så förtjust i men det blev bättre mot slutet av färden. Helst av allt ville Jack gå upp och ner i alla trappor som fanns och det var kul en stund men sen ville inte min rygg mer. Blev inte alls poppis att hamna i vagnen igen men en polkagrisklubba gjorde susen. Var lugnt sen resten av marknaden.

Vi har slagit in alla paket nu så det känns skönt att det är gjort. Har några små klappar kvar att inhandla men jag tänkte ta mig ner på stan imorgon och fixa lite av det. Får väl se hur det går med barnen bara. Jack gillar inte att sitta still i vagnen längre vilket inte är konstigt iofs men det blir ändå extra jobbigt att ta sig någonstans.

Nu tror jag att Dexter sitter och rycker mig i armen här. Får se om jag somnar i soffan eller inte, inte helt omöjligt iaf. God natt!

Inga kommentarer: