17 december 2009

Denna dagen till ända.. snart iaf.

Då är det snart kväller igen och den här dagen har också gått. Förmiddagen hände det inte så mycket men så fort T kom hem så ville Jolin ut och åka pulka. Det var ju riktigt kallt ute idag så man fick klä på sig ordentligt. Vi åkte här inne på gården men redan första åket var Jolin rätt nära att åka ner i dammen som vi har här på innergården. Visst, det är jättefint på sommaren och så men inte alls barnvänligt. Ska bli spännande och se hur många barn som plurrar i till sommaren. Jolin fick åka resterande åk med mig. Efter en stund kom det några killar ut som också ville åka. Dom var ännu närmare att åka ner i dammen. Hade pojken inte kastat sig av pulkan så hade han åkt i för pulkan hamnade på isen som är på dammen. Riktigt otäckt. Självklart skulle pojkarna klättra på isen och leka med vattnet men jag sa till dom att dom inte skulle vara där. Hjälpte en minut sen var dom där igen. Hörde deras mamma ropa på dom flera gånger från ett fönster men vad hjälpte det? Hade det hänt något kändes det som att det var mitt ansvar för jag var enda vuxna i närheten. Är det så svårt att gå ut och leka med sina barn ibland?!
När vi tröttnat på att åka gick till torget och inhandlade oss en fin gran. Den skulle tydligen stå i en spann vatten ett dygn innan den fick flytta in. Annars skulle den bli chockad, kanske tom tappa alla barren! (Det där sista hittade jag på men man vet aldrig).
Barnen sover sött så det är väl bänka sig framför tv:n som gäller. Det är T som tittar på "sitt" program idag så vi får se om det blir något senare.


Dags att göra snöängel igen.


Den blev ju fin.


Sitter i pulkan på väg ner för backen.

2 kommentarer:

Wannabe sa...

"Oh no!" *tappar alla barr* :-P

Hjärtemammas sa...

Våran skulle stå "halvkallt" innan den fick tas in men jag har typ "helkallt" på balkongen så den fick komma med in direkt, bara denf ick ordentligt med vatten sa de :D