20 januari 2010

God morgon.



Sitter här med min nya fina kopp och dricker kaffe. Har en arbetskamrat som var över till London så jag tjatade mig till att hon skulle köpa en Starbucksmugg. Den är så fin! :) Kaffet smakar mycket bättre i den med inbillar jag mig.

Gårdagen avlöppte skönt, lugnt och välbehövligt. Även om man inte gör något speciellt så är man lika trött på kvällen ändå. Försökte titta på film igår och jag satt upp och tog stöd av knäna för att försöka hålla mig vaken men jag nickade till ändå. Helt hopplös är jag.
Jag blandade ihop för en surdeg igår med och tänkte att denna gången ska det gå bra men eftersom jag var så trött igår kväll så glömde jag bort att skaka om den. Idag såg den inte så fin ut. Vet inte om det kanske är för kallt där jag har ställt den för glasburken är kall när man känner på den. Inte så bra när den ska stå i 20-25 grader. Jaja, jag får försöka igen sen antar jag.

Idag ska jag på super obligatoriskt möte på jobbet och efter det jobba. Min gissning är att vi kommer få veta lite mer hur det kommer bli med allt. Företaget som äger oss nu vill inte fortsätta så till sommaren ska vi byta, om någon vill ta över. Så det är väl lite ovisst även om jag tror att det kommer lösa sig. Skulle jag stå utan jobb vilket jag inte alls tror att jag kommer så är det inga problem att fixa något annat. Iaf inte om man är man vilket känns helt fel. Men så är det tyvärr.
Barnen ska på dagis rätt tidigt idag så jag får några timmar för mig själv. Tänkte försöka städa lite och så måste jag till Volvo och höra vad det kan tänkas kosta att fixa bilen. Ställer jag inte mig på att det kommer kosta 10 000 så blir jag kanske glatt överraskad.
Dags att sätta fart här.

Jolin: "Pappa, när föddes Pippi?
Jag:"Jag vet inte men det var längesen."
Jolin:"Den filmen har vi inte."
Jag:*fniss* "Näe".

Dom är lite roliga ibland dom små.

2 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Den filmen finns bland de skumma sidorna på internet för nedladdning ;)

Patrik sa...

Det måste jag berätta för Jolin!! :)