26 januari 2010

Lycka!

Jag är ledig! Det är så skönt att bara sätta sig ner och bara vara. Ok det är rätt svårt när man har två busfrön som springer runt men ändå. Skönt! Jack har varit lite gnällig på fm så jag la honom för en stund sen och han har somnat. Tanken är att barnen ska på dagis imorgon så vi får se hur det går. Det märks att han inte är helt hundra men har han ingen feber så ska det nog gå ändå.

På senaste tiden har jag fastnat för en låt och spelar den rätt ofta. T gillar den inte så mycket (det är inte mycket hon gillar som jag brukar spela) men jag älskar den. Det är en cover på en Kate Bush-låt. "This woman´s work" heter den. Maxwell som sjunger den och kunde man sjunga hälften så bra så vore det nog. Orginalet så självklart jättebra med. Synd att inte Kate Bush version finns på Spotify. Jag har pillat ihop en playlist på Spotify med några av mina lugna favoriter. Den går rätt varm hemma. Kolla in den här.

Solen skiner så det finns hopp.




2 kommentarer:

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Bra cover men oerhört mycket sämre än orginalet. Tänk den som hade Kate Bushs röst. Då vore jag inte man :)

Patrik sa...

Du ska då alltid sätta dig på tvären. Men det är väl kanske så ibland när man hör covern först innan orginalet så gillar man covern mer. Händer kanske inte så ofta men ibland.